Dentálna hygiena v Bratislave

Objednajte si termín prostredníctvom kontaktného formulára alebo nám zavolajte!

Základom krásnych zubov je dodržiavanie pravidelnej ústnej hygieny. Pomáha nám k tomu dentálna hygiena, preventívna metóda na udržanie zdravých a odolných zubov po celý život.

KOLARIK-img_1613.jpg

Využitím dentálnej hygieny dokážeme v dostatočnom predstihu zabrániť vzniku ochorení na tkanivách ústnej dutiny. Individuálnu dentálnu hygienu vykonávame pravidelne a je súčasťou celkovej osobnej hygieny človeka.

S pomocou zubnej kefky, rôznymi pomôckami na čistenie medzizubných priestorov, ústnou vodou alebo žuvačkou dokážeme odstrániť zvyšky potravy, no nedokážeme odstrániť zubný povlak.

Čo so zubným povlakom

Zubný povlak je najčastejšou príčinou tvorby zubných kazov a vzniku zápalových ochorení. Povlak na zuboch nám vzniká premenou niektorých neutrálnych druhov baktérií v ústnej dutine, ktoré štiepia potravu a udržujú prirodzenú hodnotu pH, čo závisí hlavne od pH slín.

Pri nedostatočnej dentálnej hygiene, alebo počas choroby sa zlé baktérie usádzajú na zuboch, hlavne v ryhách stoličiek, v medzizubných priestoroch a na krčkoch. Nový povlak vznikne už za dve hodiny po umytí zubov. Čerstvý usadený povlak je ešte niekoľko hodín mäkký, no ak sa zuby nečistia pravidelne, môže zhrubnúť a stvrdnúť.

V kombinácií s minerálnymi látkami zo slín a rôznymi inými mikroorganizmy premieňajú zubný povlak na zubný kameň. Zubný povlak je najčastejšou príčinou pri tvorbe zubného kazu, zápalu ďasien, čiže gingivtíde alebo zápalového ochorenia závesného aparátu, teda paradontitíde.

Dentálna hygiena v City Dental Clinic

V City Dental Clinic majú pacienti možnosť využiť metódu pieskovania zubov. Pieskovanie zubov je mechanické odstraňovanie povrchovej pigmentácie a usadenín, ktoré sú zapríčinené fajčením, pitím kávy alebo čajov. Pieskovanie zubov spočíva v rozptyľovaní tryskajúceho prášku, teda bikarbonátu sodného na dvoch úrovniach.

KOLARIK-img_1392.jpg

Zubár si zvolí najprv hrúbku zrna podľa typu zubu, a potom vyberie úroveň. Rozhoduje medzi pieskovaním zubnej korunky, čo zabezpečuje žiarivý úsmev, a pieskovaním zubného koreňa, čo má liečebné účinky.

Pieskovanie zubného koreňa priaznivo vplýva aj na paradontitídu. Pieskovanie zubov je úplne bezbolestné.

Súčasťou dentálnej hygieny je inštruktáž správnej starostlivosti o chrup. Dentálnu hygienu odporúčame robiť minimálne každých 6 mesiacov. Je úplne bezbolestná a vhodná aj pre deti, ktoré už majú aspoň dva roky trvalé zuby.